Мотиваційний лист
До кожної заяви вступника, поданої в електронній або паперовій формі, додається мотиваційний лист. Написання мотиваційного листа і його подання є обов’язковою умовою допуску вступника до конкурсного відбору.
Що таке мотиваційний лист?
Мотиваційний лист для вступу – викладена вступником письмово у довільній формі інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну освітню програму (спеціальність, заклад освіти) та відповідні очікування, досягнення у навчанні та інших видах діяльності, власні сильні та слабкі сторони, до якого у разі необхідності вступником може бути додано (у тому числі в електронній формі) матеріали, що підтверджують викладену в листі інформацію.
Подання та розгляд мотиваційних листів
Текст мотиваційного листа вноситься до кожної заяви заповненої вступником онлайн в особистому електронному кабінеті вступника на сайті vstup.edbo.gov.ua. За потреби на електронну пошту Приймальної (Відбіркової) комісії вступник може надіслати копії (фотокопії) матеріалів, що підтверджують викладену в мотиваційному листі інформацію (дипломи, сертифікати, свідоцтва про проходження підготовчих курсів тощо) з вказанням у полі теми листа «Мотиваційний лист» та свого прізвища, ім’я, по батькові. Електронна пошта Відбіркової комісії ННІ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» (ПДАБА) – prkom@pdaba.edu.ua.
Мотиваційні листи розглядаються комісіями Університету з розгляду та оцінювання мотиваційних листів без присвоєння конкурсних балів.
Результати розгляду мотиваційних листів використовуються при формуванні рейтингового списку вступників відповідно до розділу VIII Правил прийому.
Результати розгляду мотиваційних листів використовуються для впорядкування рейтингового списку вступників при однакових показниках вищого порядку: конкурсний бал, пріоритетність заяви, окремі оцінки вступних випробувань (відповідно пункту 2 розділу VIII Правил прийому).
При формуванні рейтингового списку широкого конкурсу однакові права мають вступники, яким заклади вищої освіти визначили однакові рейтингові місця за результатами розгляду мотиваційних листів – перше, друге, третє тощо за умови однакових показників рейтингування вищого порядку.
У випадку використання мотиваційних листів для конкурсного відбору Університет проводить перевірку мотиваційних листів на оригінальність тексту та забезпечує доступ до результатів такої перевірки уповноваженому з питань запобігання та виявлення корупції.
Вимоги до мотиваційного листа
Мотиваційний лист повинен відповідати таким загальним вимогам:
– мова написання – українська;
– текст повинен бути лаконічним (близько 2000 – 2500 знаків в редакторі Word із застосуванням ділового стилю мовлення), з поділом на абзаци, кожен з яких містить певну концепцію;
– в листі неприпустимою є наявність емоційного відтінку, необхідно прагнути стриманості, розважливості, серйозності, практичності;
– не варто використовувати: сленг, недоречні фрази, занадто довгі речення, перерахувати свої досягнення одним довгим списком, вживати забагато «я» і безпідставну хвалькуватість;
– необхідно уникати орфографічних і стилістичних помилок;
– не потрібно: додавати фото, картинки, відео; вигадувати креативний дизайн; жартувати; писати про себе в третій особі;
– текст повинен бути структурованим: відомості про адресата та вступника, вступ, основна частина, висновки.
Рекомендації щодо змісту та структури мотиваційного листа:
– необхідно вказувати відомості про адресата (Голові Приймальної комісії, ректору Українського державного університету науки і технологій, професору Сухому Костянтину Михайловичу) та вступника (прізвище, ім’я, по батькові, адреса електронної пошти, номер телефону);
– у вступній частині вказується інформація про вступника, джерело інформації про Університет, спеціальність (освітню програму);
– в основній частині наводиться мета вступу на обрану спеціальність (освітню програму), опис особистих якостей, здібностей, досягнень, тощо, які роблять вступника найкращим кандидатом з поміж інших для вступу на обрану спеціальність (освітню програму);
– висновок має підтверджувати готовність вступника навчатися та впевненість у правильному виборі освітньої програми