Психологічна секція

Перший день школи-семінару розпочав свою роботу 19 січня 2023 року з дотриманням умов безпеки в укритті №1. Сертифікований коуч Майя ХИТЬКО, кандидат наук державного управління, доцент Дніпровської академії неперервної освіти провела навчально-психологічний тренінг на допомогу науково-педагогічним працівникам «Долаємо стрес: техніки саморегуляції». На заході були присутні 37 учасників: викладачів та співробітників академії, які дуже потребують психологічної допомоги у ці важкі для країни та для кожної людини часи. Не випадково проведення тренінгу було заплановано керівництвом академії напередодні нового навчального семестру, коли науково-педагогічним працівникам конче необхідно знайти в собі нові сили, енергію, натхнення, не тільки щоб передавати свої знання, навчати студентську молодь, але й володіти практиками психологічної допомоги та розвантаження, щоб підтримати себе і своїх студентів.

Було дуже корисним пропрацювати існуючі ресурсні канали та визначити, які канали учасники зазвичай використовують, а які слід розвивати, аби впевнено виходити зі стресової ситуації: чи то фізична активність, вправи, спортивні ігри; чи, може, творчість – хтось пише вірші, а хтось – картини тощо. До речі, на початку тренінгу під час знайомства учасників, колеги мали можливість дізнатися щось надзвичайно цікаве, раніше невідоме одне про одного – це дало можливість розслабитися і стати більш активними учасниками.

Впродовж тренінгу Майя Хитько поділилася важливими знаннями щодо ознак стресу та основних реакцій на стрес, пропрацювала разом з учасниками різноманітні завдання, ігри та техніки саморегуляції, зокрема вправи із зосередження уваги, техніку ізраїльського психолога Ілона Шапіро «4 стихії», гру «Фруктовий салат» тощо.

Під контролем сертифікованого коуча учасники мали можливість зняти напругу за допомогою практики дихання під назвою: «Квітка-свічка». Це вправа на розслаблення, що сприяє глибокому диханню, коли людина уявляє, що у неї в одній руці приємно пахне квітка, а в іншій – запалена свічка. Важливо повільно зробити вдих через ніс та уявити, що відчуваєте запах квітки. Потім необхідно повільно видихнути через рот, наче задуваєте свічку, та повторити цю просту вправу кілька разів. Вправу можна робити разом з дитиною.

Завершилася перша частина тренінгу грою на згуртування колективу: при цьому учасники розділилися на чотири команди, обрали своїх капітанів і мали виконати кожна своє завдання. Ключовою умовою було те, що завдання конкретній команді зараховувалося тільки в тому випадку, якщо всі команди впоралися зі своїми завданнями. Приємно було бачити, як учасники доволі швидко змогли збагнути, що до чого, і почали взаємодіяти командами, приймати спільні рішення. Вони домовилися разом працювати замість того, щоб конкурувати між собою, тож достатньо швидко змогли виконати всі завдання.

Після брейк-кави заняття з учасниками продовжила проректор з навчально-виховної роботи, доктор наук з державного управління, професор Галина Євсєєва. Вона надала присутніми важливу інформацію про новітні освітні науково-педагогічні технології, поділилась власними лайфхаками щодо утримання уваги студентської спільноти на навчальних заняттях. Професор Євсєєва Г. П. поділилась власним педагогічним досвідом, розказала, як добитися від студентів, щоб вони не тільки були присутніми на заняттях навіть під час війни, але слухали та чули викладача, чули та розуміли, усвідомлювали та запам’ятовували отримані знання, вміли їх практично застосовувати.

Перший день школи-семінару «Незламність української освіти в умовах війни» був продуктивним, насиченим позитивними емоціями та схвальними відгуками всіх учасників.

?>
вверх