10.07.2019

Нові виміри літа в Придніпровській державній академії будівництва та архітектури

Є ідеї, що народжуються стрімко і несподівано, а потім втілюються у життя хоч і цілковито непередбачувано, але захопливо та креативно. Спекотний червень вирував у Придніпровській державній академії будівництва та архітектури розмаїттям всього того, що приносить кінець навчального року у виші: державні іспити, захисти дипломів, студенти-заочники, звітування. А вдома робочий ритм для багатьох набував додаткових обертів, тому що допитливі і непосидючі школярі перейшли в особливий режим життя. Солодке слово «канікули» бентежило хлопчаків та дівчаток присмаком свободи, а батьків роздумами про те, що робить їхнє дитя  вдома, поки мама з татом на роботі?

А чому б не організувати для дітей літній табір? І розмова двох завідувачів кафедрами Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, доктора  наук з державного управління професор Г. П. Євсєєвої (кафедра українознавства, документознавства та інформаційної діяльності) і кандидата наук з фізичного виховання і спорту В. М. Шияна (кафедра фізичного виховання і спорту) поклала початок незвичайному експерименту.

Літній табір для школярів нікого не здивує у стінах школи, а ось організувати цікаве дозвілля для кмітливої і допитливої малечі у вищому навчальному закладі – справа цілком нова і незвідана. Та саме цим і цікаві виклики життя. Тож ідея почала вимальовуватися в конкретних формах, стали визначатися з викладачами і розкладом роботи. Варто зазначити, що увесь задум від початку до кінця організовувався на громадських засадах і всі дорослі учасники проекту на ходу відкривали себе в новій якості. Безумовно, що найсміливіші задуми та найпрекрасніші ідеї становлять лише перший етап будь-якої справи. Реалізувати в життя новий проект можна лише за умови серйозної підтримки та розумно скерованої дії. Ректорат академії схвально поставився до викладацької ініціативи. І головний очільник академічної спільноти ПДАБА М.В.Савицький, і проректор з науково-педагогічної, кадрової та виховної роботи С.В.Іванцов максимально сприяли тому, щоб було створено всі умови для роботи з дітьми викладачів та співробітників академії.

За планом ініціаторів, робота літнього табору розпочиналася о 9 годині.  Головними виховательками для юних відпочивальників стали викладачі кафедри фізвиховання О. Г. Лахно і К. Т. Чертова, які щодня  зустрічали дітей, організовували рухливі ігри, супроводжували школярів до різних академічних локацій. Чи не найбільшою насолодою було перебування в басейні, де викладачі з плавання А. О. Лапшин і Є. В. Молчанов  багатьом дітям допомогли перетворитися просто-таки на справжніх плавців. Басейн для нашої академії становить особливу гордість, як і посилена увага до спортивного  розвитку та здорового способу життя загалом. Сучасність усіх нас повертає до простої і перевіреної часом мудрості: у здоровому тілі – здоровий дух. Лише здорова людина може почуватися веселою і щасливою, і саме такими ставали щодня всі відпочивальник літнього табору. Окрім того, відчути задоволення від власної вправності та стрімкого руху тіла можна було ще й на заняттях з бадмінтону, де секретами спортивної гри ділився з дівчатами та хлопцями В. М. Шиян.

Важливою складовою стало естетичне та інтелектуальне виховання, бо гармонійність розвитку завжди поєднувала фізичну вправність з умінням гарно рухатися, бачити і відчувати красу, а ще, звичайно ж, швидко мислити та творчо виражати себе. Амбітні завдання щодо забезпечення такого наповнення цілком вдалося зреалізувати. Кафедра українознавства, документознавства та інформаційної діяльності гостинно приймала школярів щотижня. Доцент Л. Г. Богуславська проводила з дітьми змістовні бесіди та різноманітні лінгвістичні ігри, старший викладач С. П. Волкова захоплювала школярів  творчими майтер-класами, викладач Л. В. Михайлова ділилася знаннями з англійської мови. Викладачі підготовчого відділення академії О. О. Ямпольська та А. В. Гуцол навчали дітей малювання. Дуже цікаво розповідала про особливості і красу української мови викладач підготовчого відділення Н. В. Стадник. А ще двічі на тиждень школярів чекали танці і співи. Сучасні музично-хореографічні композиції для дітей створювали співробітники студентського клубу Л. М. Котова і П. Д. Стасюк.

Календарно найдовші літні дні збігли блискавично й надзвичайно швидко. Для всіх учасників літнього табору новий проект став справжнім відкриттям і подарунком, тому є всі підстави говорити про успішну апробацію нової форми навчально-виховної роботи  в Придніпровській державній академії будівництва та архітектури.

                                                                                    Л.Г.Богуславська

?>
вверх