Екскурсія на будівництво найдовшої та унікальної для України естакадної ділянки автошляху національного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетіловка.

25 жовтня 2021 року відбулася екскурсія студентів першого курсу бакалаврата освітніх програм «Автомобільні дороги і аеродроми», «Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання» та «Автомобільний транспорт». Організаторами заходу були: кафедра автомобільних доріг, геодезії та землеустрою, будівельна компанія ТОВ «Автомагістраль-Південь», деканат факультету інформаційних технологій та механічної інженерії. Маршрут екскурсії був запланований на будівництво найдовшої та унікальної для України естакадної ділянки автошляху національного значення Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетіловка. Особливість споруди полягає в тому, що нова дорога перетинає річку Оріль у трьох місцях. Естакада є позакласовою, її аналогів в Україні досі не існувало. Усі елементи естакади виготовляються безпосередньо на місці будівництва. Зараз мостобудівники вже зводять ростверки, колони і балки. Розпочалися роботи з улаштування окремого майданчика-стапеля, з якого прогонові будови будуть насуватися на опори. Треба зазначити, що спочатку розглядався варіант зведення трьох окремих мостів, але прийняте рішення на користь однієї естакади довжиною понад 600 м.

Екскурсія була цікавою не тільки для студентів. З задоволенням ознайомилися з процесом будівництва, поспілкувалися з керівником проєкту Н-31 у Дніпропетровській області Кришею О.В. професор кафедри експлуатації та ремонту машин Шатов С.В., доценти кафедри автомобільних доріг, геодезії та землеустрою Дем’яненко В.В., Трегуб О.В. Керівник регіональної геодезичної служби ТОВ «Автомагістраль-Південь» О. Онищенко розповів про особливості геодезичного забезпечення будівництва доріг на данній ділянці, зокрема, про системи керування землерийною технікою за допомогою систем Trimble 3D та Topcon 3DMC², що застосовують для високоточних земляних робіт. Роботизовані тахеометри управляють висотою відвалу автогрейдерів відповідно до тривимірної моделі, що  створена у системі Trimble 3D. Положення відвалу бульдозера регулюється за допомогою спеціальних датчиків супутникової системи управління Topcon 3DMC². Застосування сучасних технологій дозволяє підвищити продуктивність та точність земляних робіт.

Зараз у Дніпропетровській області будується остання ділянка траси Н-31 довжиною 29,5 км. Всього у межах області буде побудовано близько 60 км дороги. Після завершення будівництва дорога Н-31 буде найкоротшим і оптимальним маршрутом з Дніпра до Києва.

?>
вверх