16.09.2023
Неформальна освіта: приклади застосування на кафедрі девелопменту нерухомості, фінансів, обліку та маркетингу
В 2022 році завдяки оновленню освітньо-професійних магістерських програм «Облік і оподаткування» та «Маркетинг» серед варіативних дисциплін з’явилась сучасна та актуальна дисципліна «Бізнес-планування стартап-проєктів». В рамках цієї дисципліни під керівництвом доцента кафедри Свічкар Н. М. студенти мали можливість отримати неформальну освіту завдяки проходженню таких онлайн-курсів:
– «Успішний стартап: від ідеї до масштабування» на освітній платформі Prometheus (https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:NAUKMA+101+2014_T2/about) (студенти групи ОО-22мп Біндюженко А., Браженко К., Мала А., Сергієнко А., групи ООз-22мп Дубівка В., Шульган О., групи МАГ-22мп Обух В., Сумський М.)
– «Фінансова грамотність для підприємців» на освітній платформі Дія.Освіта (https://business.diia.gov.ua/courses/finansova-gramotnist-dla-pidpriemciv) (студенти групи МАГ-22мп Пліш О., Стеценко М., групи МАГз-22мп Легка А., групи ОО-22мп Сергієнко А.)
– «Стартуй стартап» на освітній платформі Дія.Освіта (https://osvita.diia.gov.ua/courses/startuj-startap) (студенти групи МАГ-22мп Пліш О., Стеценко М., групи МАГз-22мп Легка А.)
Неформальне навчання, особливо в контексті дисципліни «Бізнес-планування стартап-проєктів», має численні переваги:
1. Гнучкість та індивідуальний підхід: неформальне навчання дозволяє студентам вибирати та встановлювати свій власний темп і розклад навчання, вони можуть підходити до матеріалу відповідно до власних потреб та інтересів.
2. Практичність: для дисципліни, пов’язаної з бізнес-плануванням стартап-проєктів, неформальне навчання включає реальні кейси, практичні завдання та проєкти, що наближають студентів до реальних умов роботи у сфері стартапів.
3. Доступність ресурсів: завдяки Інтернету і різноманітним онлайн-ресурсам студенти можуть легко отримувати доступ до актуальної інформації, статей, відеолекцій, онлайн-курсів і навіть спілкуватися з експертами у сфері стартапів.
4. Актуальність інформації: сфера стартапів є динамічною, і актуальність інформації має величезне значення. Неформальне навчання дозволяє оперативно оновлювати та адаптувати матеріали до поточних тенденцій та змін в галузі.
5. Розвиток самостійності і самодисципліни: такий спосіб навчання підштовхує студентів до розвитку самостійності, самоорганізації та вміння самостійно вирішувати завдання.
6. Співпраця та обмін досвідом: неформальне навчання може включати можливості для обговорення та співпраці з однодумцями і практикуючими фахівцями, що сприяє обміну досвідом та розширює мережу зв’язків.
7. Зосередження на практичних навичках: навчання може бути спрямоване на розвиток конкретних практичних навичок, необхідних для планування та запуску стартапів, зокрема аналізу ринку, фінансового моделювання, маркетингу тощо.
8. Вартість: всі три курси безкоштовні, що робить їх доступними для більшої кількості студентів.
9. Працевлаштування: отримані сертифікати можуть бути додатковим бонусом для студентів при працевлаштування.
Отже, неформальне навчання може допомогти студентам засвоїти необхідні знання та навички для успішного відкриття власної справи, надаючи їм гнучкість та можливість навчатися відповідно до своїх потреб та ритму.